Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
„Čím jsme,
je výsledek našich myšlenek.

BUDDHA

BLOG
Trabant za milión

Trabant za milión
Trabant za "milión"

V ČR, ostatně jako i v jiných zemích, existují různé kategorie (úrovně) informačních systémů, a to jak z hlediska jejich ceny, tak i funkcionalit (vlastností, schopností). V nejnižší úrovni se dá koupit systém za desetitisíce, ve vyšších za statisíce i miliony.  A každý z nich umí něco, co dokáže svého zákazníka uspokojit a přinést přidanou hodnotu.

 
Problém nastává ve chvíli, kdy investovaná částka neodpovídá získané hodnotě.
 
 
Často se stává, že pracujeme na zakázce, ve které dojdeme k zjištění, že si společnost pořídila systém z úrovně nižší, ale investovala do něj prostředky, jakoby si pořídila systém z kategorie mnohem vyšší.
 
Společnost totiž začala zavádět systém, za pro ni přijatelné peníze, ale v průběhu zavádění  zjistila, že je třeba systém dodělat, doprogramovat, že potřebuje naučit dodavatele mluvit její terminologií a znát její oborová či místní specifika, a teprve v tuto chvíli si uvědomila, co by měl systém vlastně umět. Tím se společnost zacyklila, vložené úsilí a prostředky už jsou natolik velké, aby udělala krok zpět, zastavila zavádění, zrevidovala, zda nastavená cesta je správná a vhodná s ohledem na její cíle apod.  Koruna po koruně teče do úprav či nastavení systému, a nakonec se společnost diví, že milion, který by bývala mohla investovat do systému, který už bude umět vše, co potřebuje, vložila postupně po malých částkách do stávajícího jednoduššího systému.  Ušetřila by čas a energii lidí, nervy i peníze. Jen to chtělo na samém začátku definovat principy fungování společnosti a jejích procesů ve vazbě na požadavky vůči systému, vlastním lidem.
 
 
 
Například podle této tabulky:

 
Co děláme Co neděláme Co děláme, ale můžeme dělat jinak Co neděláme vůbec, ale měli bychom dělat
 
 
 
Rozhodně zde platí to, co kdysi řekl Steve Jobs:

Najímáme si chytré lidi, aby nás učili, jak máme věci dělat.

 



 
Že Vám to zní jako marketingový článek s jediným cílem, a to akvizice poradenské zakázky? Mýlíte se, článek vznikl proto, aby jste si včas uvědomili, že čím líp jste připraveni, tím míň překvapení (ve smyslu negace) zažijete v průběhu realizace projektu. Myslete na to …